laupäev, 3. jaanuar 2009

Konfliktijuhtimine

Detsembris oli 2 päevane koolitus konfliktijuhtimisest.
Mõte sellest koolitusest oli mul valmis juba pea 5 aastat tagasi ja mul on väga hea mõte, et see on nüüd päriselt olemas ja valmis. Soov ja tahtmine oli seda teha ka seepärast, et ise paremini suhteid hoida ja konfliktides nö. "ellu jääda".
Mõned kõige olulisemad mõtted koolituselt:
* konfliktid on elu loomulik osa. See pole midagi ebamäärast ja ebaloomulikku. See kuulub elu juurde, see ongi elu ise. Konfliktis olles on seda sageli raske omaks võtta;
* konflikt võib tähendada alguseid ja lõppe, mis on valusad kuid sageli ka väga vajalikud;
* konflikti eristab tavapärasest arusaamatusest see, et liigutakse eemale konkreetsest probleemist ja keskendutakse teineteise ründamisele ja haiget tegemisele või nö. ära tegemisele. Olulisemaks saab - MUL ON ÕIGUS, kui lahenduse leidmine;
* teatud konflikti faasis on võimatu olukord, kus võimalik lahenduse variant win - win e. võidan - võidan lahendus. Kui konflikt on juba kaugele arenenud, siis teatud etapist alates üks pool kaotab ja konflikti edasiarenedes kaotavad mõlemad - eelkõige oma usaldusväärsuse, au, normaalsed suhted. Ja seda mitte ainult konflikti osapoolte vaid ka seotud osapoolte südames ja silmis;
* kui emotsioonid üle pea käivad, siis on hea teha enda maha jahtumiseks midagi. Mis iganes Sulle toimib - mine jaluta, hinga sügavalt, loe 10st 1ni (just nii ja mitte vastupidi). Samas kui midagi tõsiselt häirib, siis jahtumise meetod ei toimi. Aja jooksul häirivad asjad hakkavad järjest rohkem häirima, eriti kui nendest ei räägita. See on Johari aknas, just see Varjatud Mina - mina tean, kuid teised ei tea. Ära iial eelda, et teine teab, oluline märksõna on kommunikatsioon;
* hea on teada ja mõista kõige pealt iseenda soove ja mõtteid ja tahtmisi. Väljendada ennast eelkõige läbi MINA sõnumi. SINA sõnum on süüdistava maiguga ja blokeerib sageli sõnumi vastuvõtja.

Koolitus läks igati korda.
Hea meel oli tagasiside ringis kuulda, et kõige rohkem meeldisid osalejatele just isiklikud näited ja mõtted. Tunnen, et minu tugevus koolitajana ongi eelkõige see, et oskan kogu õpitu läbi isiklike situatsioonide lahti rääkida.

Kommentaare ei ole: