reede, 18. jaanuar 2008

Ma olen Su ori ! ?

Oled Sa mõelnud, mida tähendab meie igapäeva väljendustes sõna "Tsau!"
See on ju nii tavaline - tsau mis teed, tsau kuidas läheb , tsau varsti näeme.

Pole sellele ise kunagi mõelnud, kuid see seletus jõudis minuni ja ma tahan seda teiega jagada.

Sõna "tsau" tuleb itaalia keelsest sõnast "Ciao."
Keskaegsed veneetslased tervitasid kõige lähedasemaid sõpru sõnadega: "Sono il suo schiavo!".
Mis tõlkes tähendab - " Ma olen su ori!"
Lõpuks jäi sellest kaunist tervitusest järgi viimase sõna lühendatud variant ciao.

Tänapäeva egostlikus ja materjaliseerunud maailmas tundub see tervitus kuidagi kohatu ja võõras. Minul on igaljuhul väga vähe neid inimesi, kellele saaksin ja tahaksin seda siiralt öelda. Eriti seda tegelikku tähendust teades.

Inimkonna teenimine on elu parim töö - ütleb JCI kreedo üks osa. Kuid kui palju me seda siiski siiralt teeme? Pahatihti on seal ikka taga mingil määral kasusaamine, enda upitamine, lootus paremale elule? Mida Sa tegid viimati ilma et oleks midagi vastu lootunud - isegi mitte tänutunnet pilgus ja tunnustust? Isegi mitte naeratust? Isegi mitte Sinule pühendatud aega?

Olen mõelnud, et varem polnudki inimestel aega egoistlik olla. Kui oli ikka laua ääres oma tosin suud, mis süüa tahtsid, põld ootas harimist ja loomad toitmist. Hingesid, kes Sinust sõltusid oli lihtsalt nii palju. Põhitegevus oli enese ja teiste alalhoid. Nüüd on see Maslow püramiid vastupidi keeratud - oluliseks on saanud loosungid, mis algavad sõnaga "mina". Minu karjäär, minu vajadused, minu eneseteostus, mina, mina, mina....

Raamat "Heast Suurepäraseks", mille üks hea sõber kinkis, ütleb, et heast suurepäseks juhtide vahel eristus üks oluline tunnusjoon. Nad jätsid enda soovid ja vajadused tahaplaanile. Isegi kui suurepärased tulemused viitasid ainuisikuliselt temale, viitas ta sellegipoolest oma meeskonnale, oma firma võimekusele jne.

Seega: "Sa võid elus kõik saavutada, kui ei tee numbrit sellest, keda saavutuste eest tunnustatakse." Harry Truman

1 kommentaar:

Ingelise Israel ütles ...

Eks igaüks näeb maailma omamoodi.
Mulle seostus see "ciao"-lugu hoopis lõiguga raamatust "Väike prints" - see kus väike prints ja rebane räägivad taltsutamisest.
:)
http://sikisunshine.spaces.live.com/blog/cns!2C2127CD13B2B78A!818.entry