reede, 14. detsember 2007

Motiivid ja hoiakud

Mis on see mis Sind tõeliselt motiveerib ja silmad särama paneb?
Ja kui tihti Sa üldse enda positiivset hoiakut, rõõmsat suhtlust, tänutunnet ja enesemotivatsiooni endale meelde tuletad?

Kord küsiti Zig Ziglarilt (müügiguru ja mitme väga hea müügiraamatu autor), et motivatsioon on väga tore küll, kuid see ei kipu kestma? Selle peale vastas ta, et motivatsioon on nagu vanniskäik. Kui Sa soovid, et tulemus kestaks, pead seda pidevalt tegema.

Kuidas siis ennast ikka uuesti ja uuesti motiveerida?
Sageli me otsime oma motivatsiooni taga siis, kui juba asjad halvad. Midagi käib närvidele ning kuskilt pitsitab. Olgu see siis tööl, kodus või suhetes sõpradega. Meie motivatsiooni takistavad tegurid on firma poliitika, juhtimis süsteem, töötasu, suhted ülemusega ja töötingimused. (seda siis tööl, kuid paraleele võib tuua teistegi asjadega) Kui siit midagi ei meeldi, hakkab inimene kohe viitama - ma saan nii vähe palka, ma pole motiveeritud ka tööd tegema. Jah! Inimesele võib rohkem palka anda, kuid kui tõeliselt motiveerivad tegurid pole paigas, siis motiveeritud ei ole ta sellegipoolest. Või kestab motivatsioon väga lühikest aega. Tõeliselt motiveerivad meid tegutsema hoopiski töö tulemused, tunnustus, töö sisu, vastutus ja karjäär.

Kui mina olen tundnud pahameelt ja motivatsiooni langust, siis olen alati püüdnud enda sisse vaadata. Sellekst, et kõigepealt iseendale selgeks teha, mis see on mis mulle tegelikult ei meeldi. Ja siis kui selgus käes on võimalik hakata paremuse poole liikuma.

Mõned näited minu enesemotivatsioonist:
* küsin tööl endale lisaülesandeid
* küsin oma töö kohta tagasisidet
* tuletan meelde asjad, mis mulle tõeliselt meeldivad ja mille eest ma sügavalt tänulik olen
* tuletan meelde endale oma elu põhiväärtused ja pean aru, kas need lähevad minu elu ja olukorraga praegu kokku

Kuid meeleolu tõstmisest piisab palju vähemast - hea muusika, head sõbrad, hea söök, jalutuskäik lemmikpaigas, piltide vaatamine jne. jne.

Statistika ütleb, et siin lehel on käinud juba õige mitmed inimesed. Jagage palun oma kogemust, kuidas oma motivatsiooni tõstate?

Kommentaare ei ole: