teisipäev, 5. august 2008

Göteburis koolitamas


Tulin paari päeva eest Göteburist koolitamast. Ja olen veel nii ülevas meeleolus kogu sellest kogemusest. Mul õnnestus saada koolitama JCI Euroopa akadeemia outdoor päevale. Tahtjaid oli 2 korda rohkem, kui koolitama võeti. Kuid mul olid head soovitajad – Lars Hajslund ja Dave Synaeve, olen neile tõeliselt tänulik. Sest kogemus on väga võimas.
See polnud vaid tühipaljas koolitus, vaid oli koolitus ka koolitajatele. Läksin kohale 3 päeva varem, et 2 täispikka päeva ette valmistada. Jagasime oma koolitajate meeskonnaga (8inimest) kogemusi, harjutasime, saime oma koolituse kohta tagasisidet ning harjutasime jälle. See kui saada tagasisidet teistelt koolitajatelt on ikka midagi muud, kui osalejate tagasisidest õppida. Lisaks veel tagasiside indoor koolitajatelt – 7 inimest, kogenud treenerid ja tunnustatud liidrid.
Koolitatavaid oli kokku 75, üle Euroopa, igast riigist 2-3 inimest. Need inimesed peaksid olema järgmise aasta kohalike kodade presidendid ja nii saavad nad JCI Euroopa Akadeemias 5 päeva koolitust – inimeste juhtimisest, meeskonnatööst, eesmärkide seadmisest jne. jne.
Meie outdoor day oli vaid üks pikk päev sellest Akadeemiast. Me olime kehastunud muinaspõhja mütoloogia jumalateks. Mina olin IDUNN, kes hoidis kuldseid õunu, mis jumalaid noorena hoidis. Ja iga meeskonna harjutuse juurde käis legend. Niisiis, et jumalate meelehea ära teenida tuli osalejatel võtta hiiglase Mimiri koopa allikast imevett; läbida hädaohtude reis, et ravida õhus olevat pimestavat haigust;, päästa trollide ja jumalate võitlusväljalt oma liider, reis veel mao juurde, et saavutada igavest õndsust; ehitada käepärastest vahenditest redel lindude juurde kelle juures näeb kogu maad; läbida jumalate elupaigani Asgaarini viiva tee keerdkäigud.
Igale harjutusele järgnes sama kaua ka analüüs. Kusjuures me olime enne 2 päeva õppinud, kuidas seda teha. Kuidas küsida selliseid küsimusi, et osalejad ise räägiksid oma mõtetest, tunnetest, mida nad õppisid ja kuidas nad seda rakendama hakkavad. Olin neid kõiki harjutusi varem teinud, kuid see müstika ja salapära lõi hoopis teistmoodi aura.
Ma õppisin sellest kogemusest väga palju.
Nii palju, et kõigile rahulolevatele klientidele kellele olen meeskonnatöö koolitusi teinud tahaks kohe koolituse uuesti teha.
Ma sain ka väga palju väga head tagasisidet. Kõik osalejad olid jaotatud 7 gruppi, iga grupiga käis kaasas ka üks sisekoolitaja, kellelt siis oma oskuste ja tegude kohta pärast tagasisidet sai. Mul oli võimalus kohtuda 5 erineva grupiga ja nendest 3 ütles, et ma olin kogu päeva parim koolitaja. Sören Ellegaard soovitas mind järgmiseks aastaks meeskonnatöö pea koolitajaks. Söreni näpunäidetest ja nõu annetest oli ka kõige rohkem õppida. Sören on minu jaoks suur eeskuju. Tal on Taanis oma koolitusfirma TRAIN, mis ka juba Inglismaale ja Venemaale laienenud. Ta on käinud ka 5 aastat tagasi Eestis koolitamas ja tema koolitust mäletatakse ning meenutatakse siiani hea sõnaga. Eks seda näitavad elu keerdkäigud, kas mul on võimalus järgmine aasta seal peakoolita olla.
Kirjutan sellest kogemusest kindlasti veel. Praegu on see kõik veel liialt värske!

Kommentaare ei ole: